خندیدن دختر دونالد ترامپ فارغ التحصیل دونالد ترامپ

خندیدن: دختر دونالد ترامپ فارغ التحصیل دونالد ترامپ لس آنجلس زناشویی دانشگاه زندگی آرایش

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری برچسب‌هایی که جیب شما را خالی می‌کند

    دستم می رود روی کتاب و برش می دارم، روی برچسب قیمت برچسب دیگری چسبانده شده است و روی آن نوشته شده است بود 35 هزار تومان. کتاب بعدی را برمی دارم و آن هم همین طور

    برچسب‌هایی که جیب شما را خالی می‌کند

    برچسب هایی که جیب شما را خالی می کند

    عبارات مهم : روزنامه

    دستم می رود روی کتاب و برش می دارم، روی برچسب قیمت برچسب دیگری چسبانده شده است و روی آن نوشته شده است بود 35 هزار تومان. کتاب بعدی را برمی دارم و آن هم همین طور، با برچسب قیمت تازه 40 هزار تومانی روی پیشخوان قرار گرفته است.

    برچسب هایی که قیمت کتاب را 2 برابر می کنند
    رو به متصدی کتابفروشی می کنم و می پرسم: «چرا قیمت تازه روی کتاب ها خورده است؟ این اتفاقی که افتاده، قانونی است؟» پسرک رو به همکارش می خندد و می گوید: «همه چیز گران شده است هست. آن وقت به کتاب که می رسد، همه می گویند آیا گران شده. قیمت تازه کاغذ را می دانید؟ آن قدر زیاد شده است است که واقعا ناشران با بدبختی باید کتاب ارزش را چاپ کنند.» می گویم: «حرف شما درست ولی این کار جدیدی است که من در این چند ساله ندیده ام که قیمت تازه با یک برچسب روی کتاب بیاید. خب ناشر می تواند در چاپ های بعدی کتاب را گران کند، نه اینکه روی چاپ قبلی برچسب چسبانده شود.» پسرک یکی از کتاب ها را برمی دارد و می گوید: «با قیمت قبلی حدود 15 هزار تومان اختلاف دارد و واقعا هم آن قدر زیاد نیست که شما می گویید. اگر به نسبت بقیه محصولات نگاه کنید متوجه می شوید که کتاب آن قدر هم گران نشده است.»

    کتاب ها را دوباره در قفسه می گذارم و از کتابفروشی خارج می شوم.قیمت کاغذ در این چند ماهه اول سال بسیار نوسان داشته هست، ولی این نوسان فقط رو به افزایش بوده است و همین باعث شده است تا ناشران جهت چاپ کتاب هایشان دچار مسئله بشوند. توصیه دیگر جهت درج برچسب روی کتاب که گاهی استفاده می شد این مساله بود که ناشر جهت کتاب های چاپ قدیم که دیگر چاپ نمی شدند، برچسب جدیدی روی آن می چسباند و با قیمت تازه آن را به فروش می رساند، ولی اینکه در طی یک ماه، یک کتاب دو بار قیمتش عوض کردن کند مساله جدیدی است.

    حال کاغذ تحریر و روزنامه خوب نیست
    ابوالفضل روغنی گلپایگانی، مدیر انجمن تولیدکنندگان کاغذ و مقوا راجع به گرانی های اخیر کاغذ روزنامه و تحریر می گوید: «قیمت کاغذ روزنامه از سال گذشته تا به امروز بیش از صددرصد زیاد کردن داشته هست. این روزها حال کاغذ تحریر و روزنامه خوب نیست. در بخش کاغذ روزنامه، اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم، درمی یابیم که مقصر ما هستیم، چون امکان و وقت به واردات داده نشد، حمایت از تولید داخلی صورت نگرفت.»

    چاپ با نوسان قیمت کاغذ به نفع ناشر نیست
    کتابفروشی بعدی دقیقا روبه روی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. جایی که محل رفت وآمد دانشجویان است و آنان نیز جهت خرید کتاب هایشان به این کتابفروشی ها مراجعه می کنند. کتابفروشی تقریبا شلوغ هست. نگاهم به دو دختری می افتد که گوشه ای از کتابفروشی ایستاده اند و کتاب ها را نگاه می کنند و با هم حرف می زنند. نزدیک ارزش می شوم و می پرسم: «می خواهید کتاب بخرید؟» با هم بله ای می گویند و یکی از آنها در جوابم می گوید: «دلمان می خواهد ولی واقعا گران شده است هست. جهت خرید یکی از کتاب های درسی که مورد نیاز داریم و جهت ترم آینده هم مورد استفاده قرار می گیرد الان باید مبلغی حدود 50 هزار تومان جهت یک کتاب بدهیم. خب این جهت ما مبلغ زیادی است.» حرفم با دخترها که تمام می شود به سمت متصدی کتابفروشی می روم و در مورد برچسب های تازه قیمت کتاب ها می پرسم که می گوید: «ما در کتابفروشی مان چنین مساله ای نداشتیم. ولی خب همین همسایه های ما با این مساله رو به رو بودند و می دانم که روی جلد کتاب ها و روی قیمت قبلی برچسب تازه زده اند. البته تقصیر هم ندارند شاید ما هم مجبور شویم و روزی این کار را انجام بدهیم. واقعا نه جهت کتابفروش و نه جهت ناشر با این قیمت تازه کاغذ هیچ سودی ندارد که بخواهد با همان قیمت گذشته کار کند. شما در نظر بگیرید که این اتفاق مثل همان گرانی مواد خوراکی هست. چطور قیمت لبنیات در عرض یک شب آن قدر گران و چندین برابر می شود. » می پرسم: «در این چند سال که کتابفروشی داشته اید تا به حال با مساله ای مثل این نوع برچسب گذاری قیمت مواجه شده است اید؟» او می گوید: «نه، حتی در آن گرانی شدید و بحران کاغذ سال های 91 و 92 برچسب روی قیمت کتاب نمی خورد. ناشر در چاپ های جدید، قیمت تازه کتاب را درج می کرد ولی این نوع قیمت گذاری، نوع تازه است.»

    درج برچسب عوض کردن قیمت غیرقانونی نیست
    محمود آموزگار، مدیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به این مساله و برچسب های تازه قیمت روی کتاب ها به «مهر» گفته است: «درج برچسب عوض کردن قیمت به روی کتاب غیرقانونی نیست ولی غیرمتعارف هست. کتاب در زمره معدود کالاهایی است که قیمت آن در داخل محصول درج می شود و خدشه ناپذیر است.»

    آرزویمان فروش کتاب با قیمت کم است
    کتابفروشی بعدی، کتابفروشی ای است که زیاد کتاب هایش در حوزه ادبیات است و کمی هم روانشناسی. با نگاهی به کتاب های تازه در قفسه کتاب های پرفروش ارزش می بینم که چند کتاب برچسب تازه قیمت دارند. همان موقع صدای متصدی کتابفروشی را می شنوم که با یکی از مشتری ها صحبت می کند و می گوید: «شما حق دارید. همین کتاب تا هفته پیش قیمتش 25 هزار تومان بود ولی کتاب های جدیدی که به کتابفروشی آوردند برچسب های تازه داشت. ما هم از ناشر تبعیت می کنیم ولی اگر به خودمان باشد دوست داریم کتاب را با کمترین قیمت به شما بدهیم.»

    حرف هایش به دل می نشیند. بعد از اینکه صحبت هایش با مشتری تمام می شود سراغش می روم و توضیح می دهم که در این یک ساعت چه چیزهایی دیده ام و چه حرف هایی را شنیده ام. سرش را تکان می دهد و می گوید: «در این یک هفته واقعا نمی دانیم جواب مشتری های ثابت مان را چه بدهیم؟ ناشر هم مقصر نیست، ما هم مقصر نیستیم. کاغذ چند برابر شده است و این جهت ناشر سخت است که با قیمت قبل کتاب را به دست مخاطب برساند. تازه فقط قیمت کاغذ نیست، چاپخانه، لیتوگرافی و هزاران مساله دیگر که جهت چاپ کتاب مورد نیاز است گران شده است ولی خب باید مسئولان فکر دیگری جهت این عنوان بکنند. اینکه بنشینیم و بگوییم همین است و همه چیز گران شده است است کار درستی نیست. من دوستان ناشر زیادی هم دارم که با وجود این گرانی ها باز هم قیمت کتاب هایشان را عوض کردن نداده اند و با همان قیمت قبل کتاب را به مخاطب می رسانند. ولی این توصیه که کسی که مسئولیت دارد، کاری نکند توجیه پذیر نیست.»

    مطمئنا اینکه بنشینیم پشت میزهای مان و فقط بگوییم الان چاره کار نخریدن هست، کار درستی هم نیست. بالاخره دانشجو یا یک خوره کتاب، به کتاب نیاز دارد که به سراغش می رود، بعد نخریدن کتاب چاره کار نیست.

    برچسب‌هایی که جیب شما را خالی می‌کند

    روزنامه فرهیختگان

    واژه های کلیدی: روزنامه | روزنامه | کتابفروشی | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار